Grāmatvedības uzskaites kārtošana uzņēmumā Latvijā ir tik aktuāla kā nekad iepriekš, jo tai ir pieejamas neskaitāmas formas, no kurām dažas regulē likums. Lielā uzņēmumā šo darbu var veikt vesela nodaļa, kas nodrošina uzņēmuma reģistrācijas, uzskaites un citus grāmatvedības pakalpojumus. Kvalificētu darbinieku pastāvīga nodarbināšana palielina pamatizmaksas, kā arī ietekmē uzņēmuma rentabilitāti kopumā.
Šajā sakarā arvien vairāk vadītāju pieņem lēmumu - izvēlēties ārpakalpojumu, lai ietaupītu naudu. Ārpakalpojumi ietver plašu pakalpojumu klāstu: grāmatvedības konsultācijas un apkalpošana (parādu samaksas nodrošināšanas politika, pamatlīdzekļu kontrole, atvaļinājumu aprēķināšana, ikmēneša maksājumu aprēķināšana, nodokļu konsultācijas u.c.).
Grāmatvedības uzskaites jēdziens
Grāmatvedības uzskaite – tas ir procesu kopums, kura mērķis ir apkopot uzņēmuma veikto darbību rezultātus, kurus tas īstenojis noteiktā laika periodā. Grāmatvedības uzskaitei ir plaša struktūra, kuras sastāvdaļas var mainīties atkarībā no īpašuma formas, izmaiņām likumdošanā un citiem nosacījumiem. To veido divas galvenās daļām:
- Finanšu uzskaite – tās ir operācijas, kuru galvenais uzdevums ir apkopot uzņēmuma saimnieciskās darbības finanšu rādītājus. Finanšu pārskatu rezultāti tiek iesniegti valsts kontroles iestādēs. Dokumentus var iesniegt elektroniski. Finanšu uzskaite ir obligāta.
- Saimnieciskās darbības uzskaite – tiek veikta, lai optimizētu uzņēmuma saimnieciskās darbības procesu vadību (saimnieciskā vai ražošanas vadība) un paaugstinātu konkurētspēju. Parasti tā ir uzņēmuma saimnieciskās darbības uzskaite, kurai tiek pievienotas secīgas instrukcijas.
Ārpakalpojuma galvenās priekšrocības
Grāmatvedības ārpakalpojumi piedāvā ievērojamu materiālo līdzekļu ekonomiju, kā rezultātā tiek paaugstināta uzņēmuma rentabilitāte. Starpniecības pakalpojumu izmantošana ļauj maksāt tikai par sniegtajiem pakalpojumiem un izvairīties no neracionāla darba laika apmaksāšanas, kas būtu jāveic, ja uzņēmumā strādātu pilnas slodzes darbinieki. Ārpakalpojumi ļauj pilnībā atteikties no pilna laika darbiniekiem vai ievērojami samazināt to skaitu.
Pasūtīt pakalpojumu Jūs varat uzņēmumā BKB Birojs, kā arī saņemt virkni papildus priekšrocības:
- Augsta kvalitāte. Pateicoties šaurajai uzņēmējdarbības jomai, var maksimāli detalizēti izpētīt visas nianses grāmatvedības, lietvedības un jurisprudences jomā.
- Vienreizējie pakalpojumi (piemēram, gada bilance).
- Plašs papildus pakalpojumu spektrs: konsultācijas, grāmatvedības dokumentu sagatavošana, strīdu izšķiršana, aprēķinu veikšana, nodokļu audits utt.
Grāmatvedības pakalpojumi Rīgā BKB Birojs – tā ir panākumu garantija pretī kompetentai un racionālai juridisko personu saimnieciskai darbībai!